Opis
Knjiga je sestavljena iz petih poglavij, ki obravnavajo novo paradigmo na področju organizacije opazovanih infrastrukturnih sektorjev v državah članicah Evropske unije, pri čemer je poudarek na spremenjeni vlogi države in na postopku preobrazbe nekonkurenčnih trgov v (bolj) konkurenčne trge, in skupaj tvorijo zaokroženo celoto.
V prvem poglavju je iz praktičnih razlogov najprej obravnavano razmerje med državo in trgom, s čimer se bralca želi opozoriti na možne vloge države v zvezi s trgom (torej na alternative) in na sedaj prevladujoči model pravne ureditve trga.
V drugem poglavju je obravnavan koncept liberalizacije infrastrukturnih sektorjev in z njim neposredno ali vsaj posredno povezani procesi, kot so deregulacija, regulacija in privatizacija.
V tretjem poglavju je na kratko predstavljena t. i. nova paradigma pri organizaciji izbranih infrastrukturnih sektorjev, v okviru česar so pojasnjena nekatera ključna ozadja in problemi liberalizacije teh sektorjev.
V četrtem poglavju je obravnavana država v vlogi regulatorja. Po uvodnih pojasnilih, v okviru katerih so pojasnjeni temelji razmerja med politiko in pravom, razmerja med pravom Evropske unije in (ostalim) pravom držav članic, razmerja med nosilci javne oblasti v Republiki Sloveniji, so obravnavana glavna vprašanja liberalizacijske politike, ki smo ji pri nas in nasploh v Evropski uniji priča predvsem od osemdesetih oziroma devetdesetih let prejšnjega stoletja. V okviru slednjega je poudarek na ekonomski regulaciji in (regulatornih) tveganjih, ki so aktualna v tej zvezi. Poseben poudarek je namenjen značilnostim omrežne infrastrukture in njihovemu vplivu na vsakokratno regulacijo. Obravnavano je tudi razmerje med posebnimi sektorskimi pravili in splošnimi pravili o konkurenci. Na koncu tega poglavja so obravnavane službe oziroma storitve splošnega gospodarskega pomena, saj so v t. i. evropskem modelu liberalizacije infrastrukturnih sektorjev spremljevalec liberalizacije teh (reguliranih) sektorjev.
V petem poglavju je obravnavana država v vlogi podjetja. Temeljni namen je opozoriti na novo vlogo javnih podjetij in s tem povezano podjetniško vlogo države na infrastrukturnih trgih, ki so podvrženi liberalizaciji pod vplivom prava Evropske unije, in na glavna aktualna vprašanja v tej zvezi.