Opis
Knjiga sestoji iz osemindvajset poglavij. Prvih trinajst je namenjenih razvoju hegeljanskega modela argumentacije ‘nenadno-vmesno-dejansko’, pri katerem manager svoje odločitve podpre v treh fazah. V prvi z uporabo intuicije ugotovi nabor potencialnih rešitev poslovnega primera. V drugi skladno s pravili razumne razprave sooča razlagalne argumente, da bi odkril najboljše spoznavne, ali glede na asimetrijo informacij, časovne omejitve in omejenost lastnega znanja ter človeške spoznavnosti vsaj sprejemljive poslovne odločitve.
Pri tem so v kontekstu razvitega modela obravnavane teme, kot so soočanje razlagalnih argumentov in njihovi izvori, asimetrija informacij, časovni vidiki odločanja, pa tudi ogibanje logičnim zmotam, preverjanje učinkov ter analiziranje argumentov drugih sodelujočih v poslovnih razpravah. Posebej izpostavljen je tudi pomen retorike, ki je hkrati postavljen v kontekst logičnih in dialektičnih vidikov obravnavanega modela.
Nadaljnjih petnajst poglavij je posvečenih različnim zaznanim vidikom, s katerimi se utegnejo managerji soočati v poslovni praksi in kateri utegnejo vsaj občasno povzročati zadrege. Avtor zajema iz širokega nabora interdisciplinarnih znanj, med drugim iz psihologije in teorije argumentacije, da bi oplemenitil razumevanje poslovnih praks in izpostavil pristope, ki delujejo. Tako celovito obravnava pripravo na poslovne sestanke, argumentacijo, ki poteka v teh komunikacijskih kontekstih, pa tudi omejitve in prednosti komuniciranja na daljavo in specifične izzive, ki so s tem povezani.
Poda argumentirane smernice za soočanje z osebnimi napadi, s t.i. nabitimi vprašanji in s posamezniki, ki želijo pri razpravljavcu vzbuditi različna čustva, na primer z uporabo strahu, groženj ali sočutja. Posebej izpostavi problematiko lastne in tuje nevednosti ter etične vidike poslovnega odločanja in argumentiranja poslovnih odločitev. Posebej izpostavljena je zrcalna stran argumentacije, to je sposobnost aktivnega poslušanja, ki je za uspeh v poslovnem svetu neprecenljiva.
Delo je zanimivo tudi za znanstvenike, saj z interdisciplinarnostjo in kvalitativnim pristopom nakazuje in odpira vrsto vprašanj, ki utegnejo biti predmet nadaljnjih raziskav. Razviti model, ki je prav zaradi znanstvene rigoroznosti tudi praktično uporaben, prinaša nov pogled na relativno manj raziskano področje poslovanja in managementa.